آرشيو

نويسندگان


درباره ما
هوگر ٍ دوستان عزیز در این وبلاگ مجموعه ای از مقالات و نوشته های متنوع با موضوعات مختلف هست.
که البته اغلب نقل شده از منابع متفاتی هستند...
قسمت نوشته های شخصی هم معلوم است.
خواهش میکنم حتما نظر یادتون نره...

ایمیل : rajan1371@yahoo.com



کلمات کليدي

ارسال مطلب توسط هوگر در تاريخ ,


۱:نرمش چيست؟


انجام حرکات ساده ورزشي به منظور حفظ تناسب اندام و سلامتي نرمش ناميده ميشود.



۲:اهميت نرمش:


تناسب اندام شامل وزن (نسبت به قد) ، استخوان بندي، ماهيچه و مفصل مناسب ، سلامت فيزيولوژيکي و داشتن سيتم ايمني قوي مي باشد.نرمش باعث دست يابي به تمام اين جنبه هاي سلامتي ميشود و در نهايت کيفيت زندگي فرد را افزايش ميدهد و از اين جهت اهميت ويژه اي براي انسان دارد.



۳:فوايد نرمش :


نرمش منظم و اصولي باعث جلوگيري از فشارخون بالا ، چاقي، بيماريهاي قلبي ، ديابت نوع دوم، بيخوابي و خواب نامنظم ، سرطان و افسردگي ميشود.نرمش انرژي بدن را افزايش ميدهد.نرمش باعث توليد آندروفن و ساير هورمونهاي مفيد در بدن ميشود.نرمش همچنين بهترين ابزار براي پيشگيري از انواع بيماريهاي عصبي و ماهيچه اي ميشود.به ياد داشته باشيد که نرمش منظم تاثير بسزائي در سلامتي روحي ، اميد به زندگي و خوشبيني شما به حوادث دارد.






۴:توضيح فوايد نرمش :


نرمش به علت آنکه مدام ماهيچه ها و اندامهاي مختلف را که در زندگي روزمره کمتر تحرک دارند به حرکت وا ميدارد باعث تقويت آنها ميشود و به همين ترتيب انعطاف پذيري اين اعضا را افزايش ميدهد.ورزش با سوزاندان کالري و استفاده از ذخيره هاي چربي در بدن تاثير چشمگيري در درمان و پيشگيري از چاقي دارد.در حالت کلي ميتوان گفت که نرمش تاثير فوقالعاده اي بر تمامي سيستمهاي بدن انسان دارد.


۵: دسته بندي نرمش ها



در حالت کلي نرمش ها به سه دسته تقسيم ميشوند.




  • انعطافي : مانند کشيدن ماهيچه هاي ران


  • هوازي يا آئروبيک : مانند قدم زدن و طناب زدن


  • بي هوازي : مانند کار با وزنه


۶: آيا نرمش ميتواند خطرناک هم باشد؟



دقيقا! نرمش اصولي و مرتب به همان اندازه مفيد است که نرمش هاي بي برنامه و بيش از حد و بدون رعايت نکات ايمني ميتواند براي شما مضر باشد.برنامه نرمش بايد بگونه اي باشد که هيچگاه باعث خستگي مفرط نشود. نرمش مطلقا بايد مطابق با رژيم غذائي، وزن، سن، رژيم داروئي و... شما باشد که توصيه ميکنم هر کس براي يک بار هم که شده شخصا به متخصص تغذيه و سلامتي مراجعه کند تا برنامه نرمش مناسب خود را دريافت کند.




۷: نرمشهاي فيزيکي و موثر در تناسب اندام


شايد اشتباه نکنيم اگر بگيم که درصد قابل توجهي از افراد نرمش را فقط و فقط بخاطر حفظ تناسب اندام انجام ميدهند.به اين افراد توصيه ميشود که در نرمشهاي روزانشون اين حرکات را بگنجانند.


آيروبيک، ورزشهاي سوئدي مانند پرس سينه، دوچرخه سواري، رقص، استفاده مرتب و با برنامه از دستگاههاي ورزشي مختلف، آهسته دويدن، بالا و پائين پريدن،شنا و ....



                               






۸:پوشش مناسب براي نرمش :



همواره از لباسهاي ورزشي باز و آزاد استفاده کنيد.هيچوقت از لباسهاي نايلوني و پلاستيکي استفاده نکنيد چون مانع از تعريق مناسب و تنفس پوست شما ميشود.در پياده روي هاي روزانه حتما دستها بايد آزاداهنه و با آهنگ حرکت يکسان با پاها حرکت کند و به همين دليل به خانم ها توصيه ميشود که هنگام پياده روي چادر نپوشند. کفشي که براي نرمش استفاده ميکنيد نرم و کاملا چسبيده به پا باشد.کف آن نبايد آنقدر نازک باشد که حس بدي هنگام دويدن به شما دست دهد.قيمت کفشهاي اصلي و مخصوص نرمش مقداري گران تر از ساير کفشهاي ورزشي است ولي يکبار خريد آن براي مدت بسيار طولاني شما را از خريد مچدد بي نياز ميکند.



۹:زمان مناسب نرمش :


همانطور که قبلا نيز اشاره شد نرمش بايد با رژيم غذائي متناسب باشد.به اين جمله بايد اصافه کرد که زمان نرمش نيز بايد متناسب با نوع و مقدار و کيفيت تغذيه متناسب باشد.معمولا توصيه ميشود تا ۲ ساعت پس از خوردن غذا بايد از نرمش اجتناب کرد.


توجه داشته باشيد که نرمش در هواي بسيار گرم و يا بسيار سرد نتيجه معکوس بدنبال خواهد داشت.



۱۰: بي درد سر ترين نرمش :


پياده روي- حتي اگر در مسير منزل تا محل کار و با لباس رسمي باشد- بعنوان يکي از مفيد ترين و آسان ترين انواع نرمش به شمار ميرود.پياده روي سريع با گردن افراشته و با انقباض عضلات شکم و فدمهاي بلند بيشترين اثر(نسبي) را در سوزاندن کالري دارد.علاوه بر اين نيازمند هيچ ابزار خاص و يا دانش خاصي نيست. مفرح و ارزان هم هست.فقط به ياد داشته باشيد که قبل از پياده روي حتما تصميم به اين کار داشته باشيد.شما ممکن است بسياري از افراد را ديده باشيد که در طي زندگي خود هميشه پياده روي ميکردند ولي در آخر به علت پوکي استخوان و بيماريهاي عضلاني در پيري فلج شدند.علت اين است که اين افراد قبل از پياده روي و در حين آن هيچگاه پياده روي را بعنوان يک نرمش انجام نميدادند بلکه به ابزاري براي رسيدن به مقصد بوده است.از اين جمله ميتوان نتيجه گرفت که نرمش بدون تصميم قبلي و آمادگي روحي نمي تواند تاثير واقعي خود را بر بدن اعمال کند.





دسته بندي : مقالات

آمار شما



صفحات سايت